Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



søndag den 8. august 2010

PERSONLIGT

Kære alle
Oprindeligt skulle min blog kun være om strik, men jeg kan mærke at jeg er nødt til at skrive dette indlæg til jer.
Det er helt lovligt at springe over, for det er mest for min egen skyld jeg skriver.
I torsdags blev Poul bisat fra Mølholm Kirke i Vejle. I netop den kirke blev vi viet for 36 år siden, så Poul vendte hjem til sit barndomssted.
Jeg holdt fast i at stemningen skulle være lys af håb og ikke mørk af sorg, og det gav fred indeni.
Det var en utrolig smuk dag og rigtig mange mennesker var  mødt op for at tage afsked. Kirken var fyldt med de smukkeste blomster fra nær og fjern.
Jeg kunne holde min tale om håb og trøst - vi holdt det løfte vi afgav i kirken - "i medgang og modgang"

Pouls bedste ven gennem 51 år holdt den smukkeste tale. Talen om et venskab, der var så dybt og stærkt at de kunne tale om alting og ingenting. De vidste altid de havde hinanden.
Jeg skal nu lære en ny hverdag at kende, en meget anderledes hverdag, og det vil tage lang tid.
Men jeg vil tage små skridt ad gangen og er sikker på, at det her det klarer jeg, på trods.

De planlagte indlæg, fra før verden ændrede sig på et splitsekund, kommer med forsinkelse, men jeg glæder mig til at vende tilbage.

8 kommentarer:

  1. Kære Ingerlise
    Dejligt med et så positivt livstegn fra dig.
    Held og lykke med dine "små skridt fremad".
    Jeg glæder mig også til du vender tilbage med dine vanligt gode indlæg.
    Solveig

    SvarSlet
  2. Jeg har tænkt på dig og på den nye hverdag du må omstille dig til. Jeg kender dig jo ikke, men fornemmer at du er en stræk pige, så med støtte fra dine omgivelser håber jeg du ser en vej frem. Det er godt en bisættelsen blev som du havde ønsket, det er det du skal huske fremover.
    Jeg glæder mig til forsat at læse din blog.

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre lidt fra dig igen.
    Har sendt dig mange tanker den sidste svære tid, din hverdag blev jo med et forandret.

    Godt at den sidste afsked blev smuk og som du ønskede.
    Held og lykke med de små skridt.

    SvarSlet
  4. Kære Ingerlise.
    Sender de varmeste tanker til dig. Du skal vide at vi tænker meget på dig.
    Håber det bedst for din nye fremtid.
    Knus og kram
    Ann TG

    SvarSlet
  5. Kære Ingerlise,
    Jeg ønsker dig al den styrke, du har brug for i den kommende fremtid. Jeg kan høre, at du allerde er godt på vej.
    Tillykke med EZ's 100 års fødselsdag.

    SvarSlet
  6. Digt af Arnulf Øverland

    Sorg

    Der er en lykke i livet
    som ikke kan vendes til lede.
    Det at du glæder en anden
    det er den eneste glæde.

    Der er en sorg i verden
    som ingen tårer kan lette.
    Den at det var for sent
    da du fattede dette.

    Ingen kan resten af tiden
    stå ved en grav og klage.
    Døgnet har mange timer.
    Året har mange dage.

    SvarSlet
  7. Kæreste Ingerlise
    Jeg poppede bare lige forbi til en slem overraskelse. Det er uretfærdigt at verden fortsætter omkring én, når sorgen rammer - jeg håber du finder din egen pause-knap når du får brug for det!
    Må du stå stærkt i det!
    Mange tanker fra Trine

    SvarSlet