Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



søndag den 15. august 2010

EZs FØDSELSDAG

D. 9. august kunne Elizabeth Zimmermann været blevet 100 år. Det var årsagen til at denne serie om EZ blev sat i gang.

Som før skrevet, vil Dover Publications i den anledning, genudgive EZs Knitter's Almanac - endda med farvefotos.
Jeg har fået tilladelse fra forlaget til at oversætte og dele en opskrift med jer her på bloggen.

Så hvis du har lyst til at strikke vanter med mig, så kommer opskriften imorgen.
Du skal bruge strømpepinde* og noget garn. * Foretrækker du to rundpinde eller magic loop er det helt fint med mig.
Vi høres ved

6 kommentarer:

  1. Så morro. Dette må vi følge med på:)

    SvarSlet
  2. Tak for hyggelig snak i Vejle. Vi ses lige pludselig. Knus fra Irene

    SvarSlet
  3. Det vil jeg glæde mig til vil elske sådan et par vanter til vinter
    Hilsen Annie

    SvarSlet
  4. Åh ja, det kan snart blive vante-tid, så lad os bare komme igang :-)

    SvarSlet
  5. Dejligt - sådanne vanter vil være godt at have i vinter :o)
    Hilsen,
    Bettina

    SvarSlet
  6. Jeg har strikket virkelig mange af EZ vanterne- jeg er vild med dem og tommelfingren sidder perfekt.
    At klippe en maske giver ikke mig gys, men jeg fortrækker kontrast tråd.

    SvarSlet