Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



onsdag den 12. maj 2010

ENDER

Hvordan er det nu lige man gør med alle de ender?
Da jeg strikkede Klitrose sjalet (Christel Seyfarth) hæftede jeg alle ender med nål - jeg er vel freeformer!
(Okay, selv en freeformer går ind for færre ender)
Nu hvor jeg strikker Folklore Jakken har jeg hæftet ender på en anden måde.
Jeg lægger garnet som på billedet. Nogle ender har jeg nulret med lidt vand, så de ligesom filter sammen, men andre har jeg bare strikket med. Når jakken er vasket, forventer jeg at jeg måske skal trimme nogle af enderne. Det ses ikke på strikketøjet at garnet nogle steder er dobbelt. Du kan også binde garnet sammen, men så SKAL du altså binde et råbåndsknob og stadig strikke enderne med på hver side af knuden. Det er FØRSTE GANG jeg har prøvet at lave knuder i mit strikketøj, og det kan lade sig gøre.
Så UNDSKYLD til alle der har været på kursus hos mig, og har set et mildest talt forbløffet ansigt når jeg så en knude i et strikketøj.
Jeg foretrækker et strikketøj uden knuder - men det kan altså godt lade sig gøre at få det pænt.
Nå men alting har en ende og når enden er god........
Vi høres ved

1 kommentar:

  1. Åh tak, det vil jeg prøve det ser ud som noget jeg kan :0) hæ hæ

    SvarSlet