Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



torsdag den 8. april 2010

KREATIVITET & WORKSHOP

I går var jeg igen en tur i min yndlingsbutik i Odense for at undervise. Dejlige dygtige piger, god stemning, kager, kaffe, ihærdighed, sejr, nydelse, strik, snak - dejlig aften.
Jeg er virkelig glad for at møde så mange dejlige mennesker på workshops, jeg bliver bare så let indeni, men det har jeg vist nævnt før!!
Jeg ser, med glæde, at gennemsnitsalderen lige så stille daler, selv om vi er nogle stykker der trækker i den modsatte retning - hm-
Det, at strikke er ikke længere noget piger bare lærer hjemmefra eller i skolen, så det betyder at der skal gøres en indsats inden man får et godt resultat. Jeg er virkelig imponeret over mødre med små børn , der får/tager/har tid til at udfolde sig kreativt.
Jeg tror det er sundt at lave håndarbejde, (det kunne i princippet jo også handle om at snitte en blokfløjte!)og er overbevist om at kreative sysler giver gladere mennesker.
For at den kreative proces eller resultatet skal blive god(t) - så skal vi også have nogle gode redskaber - altså valgmuligheder - løsningsforslag - grej - tillid til ens egne evner.
Det får man blandt andet ved at gå ind i et samvær på en workshop - og samtidig slippe for at begå alle fejlene selv - og det er da en fordel.

Er det kreative vigtig for dig?

2 kommentarer:

  1. Kreativ fritid er absolut nødvedigt om det er i køkkenet, foran symaskinen eller med strikkepindene er lige meget, bare der er tid til at koble af. Det skal der være plads til i en travl hverdag med job og små børn. Det forhindre mig i at blive skør og lader mig slappe af.

    p.s. Tillykke med Seyfarth jakken, du kan opleve hende IRL på Kulturmaskine d. 6 maj.

    SvarSlet
  2. Jeg er helt enig med dig. Jeg beundrer stadig jer med små børn, der også tager den tid der skal til, for ét er jo teori.....
    Ingerlise

    SvarSlet