Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



torsdag den 22. april 2010

FINALE

I aftes var det sidste workshop i dette forår. Det var en aldeles fantastisk - forrygende- fornøjelig og flamboyant oplevelse.
Tre dejlige timer i selskab med videbegærlige og muntre piger. Tre dejlige timer - hvor jeg kunne få lov til at dele min passion for strik med piger, der slet ikke blev trætte i blikket af at høre om strikkefasthed og dominant. Piger, der gik til rundpindene med entusiasme, og  greb saksen med stort mod for at klippe i den strikkeprøve de havde slidt så meget med !!! Åh - denne lettelse da det lykkedes.
Der blev som sædvanligt slidt, hygget, lyttet og grinet og der var tid til en kop kaffe og en lækker muffin.
Der er bare dømt hygge og god stemning når man besøger Tanterne.
Og da-da (trommehvirvel) så kom overraskelsen - den rigtig gode af slagsen - endda!!
Jeg fik et strikkekit til Christel Seyfarths Folklore jakke - bare sådan lige!! Det kan godt være det er heldigt med en appelsin i en turban, men det kan slet ikke hamle op med et helt nyt strikkekit. TUSIND TAK.
Da jeg skulle hjem med toget måtte jeg lige tage mit strikkekit frem og bare sådan lige så stille stryge hånden ned over den knitrende cellofan og nyde farverne.
Jeg bemærkede godt blikkene fra nogle medrejsende (strandede turister der endelig var på vej hjem), de der blikke der siger " hvad har hun gang i?" - de skulle bare vide!!!
Nu har mit kit ligget i flere timer - og nu råber det altså "tag mig ud af posen" - så lige om lidt vil jeg slå op og bare lade mig bortføre af masker og farver.
Tak for i aftes til alle på workshoppen - det var rigtig hyggeligt at møde jer. Tak til  jer kære Tanter for denne fantastiske overraskelse og dejligt samvær.
Vi snakkes ved

4 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig aften du har haft, og tillykke med strikkekittet. Rigtig flotte farver garnet har, og jeg ville heller ikke kunne vente med at komme i gang :-)

    SvarSlet
  2. Hej Mariann

    Nej vel, det kribler bare for meget i fingrene.
    Jeg har ellers fortalt vidt og bredt at man først bør nyde farverne i et par dage inden man "bryder" kittet.
    Men jeg er altså ikke nogen tålmodig sjæl.....
    Tak for din kommentar
    Ingerlise

    SvarSlet
  3. Hej Ingerlise!

    Dejligt med sådan en gave, og et strikkekit fra Christel er da lige dig, jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
    Anna-Grethe

    SvarSlet
  4. Hej Anna-Grethe

    Sjovt du siger det. Flere har sagt at det da må være et must-have for mig! Det må være de glade farver, der gør det - ikk?
    Dejligt at møde dig her på bloggen
    Ingerlise

    SvarSlet