Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



mandag den 8. august 2011

INSPIRATION ELLER OVERSPRINGSHANDLING

Inspiration eller trang til at springe over, kommer alle steder fra.

I dag kom fænomenet fra mine egne billeder.
Jeg skulle lige bruge lidt illustration til en beskrivelse til en workshop - og nej hvor fik jeg lyst til at kaste mig ned i garndyngen og komme i gang med spiraler, dutter og bullionmasker!! Kaldes det mon også en overspringshandling?



Prøvelap

Det er længe siden jeg sådan rigtig har freeformet, altså brugt en hel dag bare med pinde, nåle og garn.



Begge brocher er strikket i en lidt sjov teknik ! Strik et lille stykke. Fold det strikkede og strik masker
op i folden. Strik igen et lille stykke. Fold igen osv. Det giver en spændende overflade. Derefter kan der selvfølgelig pyntes med hæklet flæse og perler.


Så lad dig bare inspirere til en overspringshandling.
Det er faktisk helt utroligt hvad man kan nå MELLEM det man skulle nå!

3 kommentarer:

  1. Det var da også en mulighed, for at pifte tøjet lidt op. Rigtig god ide, tilogmed flotte

    SvarSlet
  2. Hvor var det godt at du srang over, for de er så fine og unikke.

    SvarSlet
  3. Ja, det der er da en rigtig dejlig måde at lave overspringshandlinger på......måske jeg selv skulle prøve ? Så får man jo også mere energi til det man SKAL. :o)
    Mange hilsener
    Ingrid
    blevet afvist tre gange nu som Google konto bruger trods det jeg lige har lavet en del via den ! Nu prøver jeg som anonym.....

    SvarSlet