Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



søndag den 6. februar 2011

RE-DESIGN


Øverst højre og venstre: Kirsten-Marie Augustinus flotte jakke og frakke
Nederst venstre: Betina Lund Dreschers poetiske print og nederst højre: Katrines kanin og strik.



Jeg har været på kursus i weekenden. Et kursus af den slags, hvor tiden bare flyver afsted. Jeg har været til Re-design i Kolding. Ja udenpå kan man sikkert ikke se forskel, men indeni er jeg fyldt med inspiration og lyst til at komme i gang og videre.
Stemningen var som i Blog-land - alle delte rundhåndet ud, alle delte med glæde-
Der var tre fantastiske instruktører på kurset, så vi deltagere kunne zappe lystigt rundt blandt syning, håndstrik, broderi og relevante trykteknikker - og det gjorde vi i høj grad.
Tryk stod tekstildesigner Betina Lund Drescher for. Hun er fantastisk dygtig - så nu ønsker jeg mig bare et kursus til med Betina eller et af hendes tørklæder!
Syning blevet ledet af kreative beklædningsdesigner Kirsten-Marie Augustinus - hun har en fantastisk evne til "lige at se hvad der mangler". Jeg har meldt mig til et sy-kursus hos Kirsten-Marie, for skal jeg være ven med min symaskine igen så må jeg have hjælp !!!
Strik blev ledet af  tekstildesigner Dorte Merete Lykke Jensen, der arbejder meget med spændende overflader i sin strik, inspirerende.
Ih, hvor blev der arbejdet og hygget. Om jeg har re-designet noget? Ja da!. Om jeg blev færdig med noget? Nej da!
Mit projekt: En jakke (ja, faktisk fik jeg startet på to)

Jakke og læder er købt i genbrug for ca 20 kr. Ærmerne er ændret til tre-kvart og der er monteret læderkant med tryk. Kraven blev dekoreret med "gækkebrev" i læder med tryk og broderi. Knapperne fik et hæklet betræk og det oprindelige stofbælte blev byttet ud med et i læder med tryk. På ærmet er der syet korssting.
Jeg mangler kun at strikke manchetter/muffediser i pink og så lige at sy foret fast i ærmekanten .
Det har været så utroligt sjovt at følge tingenes forvandling helt fra "dømt ude" til "guldskat". Der er mange indgange til det kreative univers!

Har du overhovedet den mindste mulighed for at tage på kursus i weekenden 26. og 27. marts,så gør det, det er helt vildt vidunderligt at blive udfordret på denne måde.

Fortsat god weekend




4 kommentarer:

  1. Wauu, den bliver super flot din jakke :-)

    SvarSlet
  2. Hvor spændende Ingerlise. Jeg så godt opslaget, men jeg kunne desværre ikke på de tidspunkter. Man kan ikke nå det hele, men jeg er begyndt at ha øjnene med mig, når jeg er i genbrugsforretninger :-)
    Meget inspirerende billeder.

    SvarSlet
  3. Jeg vidste, jeg ville gå glip af noget ved ikke at tilmelde mig dette kursus. Jeg håber de damer stadig vil have noget at byde på, når jeg engang får mere tid.
    Det giver så god mening at re-designe. Din jakke bliver flot.

    SvarSlet
  4. Ih bare det var mig - jeg havde ønsket mig det kursus, men tiden. Jeg er helt fan af de 3 piger, de kan bare noget.... Flot det du har lavet ;-)

    SvarSlet