Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



mandag den 12. juli 2010

SMÅ SMIL

Selv om det er trykkende i vejret,  er det vist ikke farligt lige at trække på smilebåndet.

Arnold var motorcykelentusiast, så han og Elizabeth kørte tit lange ture. Arnold havde på det kraftigste forbudt Elizabeth at strikke, når de kørte på motorcykel - det var alt for farligt.
Men Elizabeth var ikke bare strikker, hun var en passioneret strikker, så hun lærte at læne sig ind mod Arnold - og samtidig strikke!!! Altid på små projekter der kunne være i lommen, så Arnold ikke opdagede noget - indtil en skønne dag hvor de holdt for rødt lys. En lastbilchauffør skraldgrinede og pegede ned på Elizabeth, der sad med sit elskede strikketøj!

Sønnen Thomas yndlingshistorie:
Meg, den yngste af børnene skulle køres til en aktivitet om eftermiddagen. Elizabeth kører, og skal ned af en ensrettet vej med parkerede biler i begge sider. Lige da hun kommer ind på en P-plads holder hun snude mod snude med en anden bil. I den sidder der en meget bestemt herre, der signalerer: Jeg flytter mig ikke! Efter at have kigget på hinanden et stykke tid, tager EZ sit strikketøj frem, holder det op over rattet så det tydeligt kan ses fra den anden bil og begynder hun at strikke!!

Manden i bilen bliver så arrig at han gasser bilen op og bakker i voldsom fart..... og så kørte EZ put-put langsomt ind og fandt en P-plads


Forresten har det været en fantastisk dag. Jeg har for første gang set DVD med EZ. Den var i posten idag - hele 6 timer med strik, snak og hygge - venter mig!
(Ja undskyld mig, hvis det bliver for meget, men jeg er altså en stor fan - og er bestemt også en passioneret strikker)

2 kommentarer:

  1. Supersej "kone" hende EZ ;-D

    SvarSlet
  2. Det er rigtig spændende at læse om EZ. Sikke en stærk personlighed Jeg kan godt forstå du beundre hende.

    Fanrtastisk at hun kunne strikke når de kørte motorcykel.

    Den med strikketøjet og parkeringspladsen er rigtig sjov

    SvarSlet