Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



torsdag den 23. februar 2012

AT LEGE

Hjemme igen efter en rigtig dejlig tur til det Nordjyske.
 Der er sat endnu et flueben på den alenlange liste der hedder: Første gang efter..... Der er nogen flueben, der kræver mere mod end andre. Turen nordpå var en af de svære, men med dejlig hjælp fra familien er det nu sat, og det har været en rigtig god oplevelse.

Der er fyldt godt op på samvær og glædekontoen og jeg har fået hovedet blæst godt og grundigt igennem. (Nogen kalder det en hovedrengørring)

Jeg tilbragte en dejlig dag sammen med søde Dorte. Vi kan snakke om strik i timevis. Vi kan drøfte detaljer og vi kan inspirere og hjælpe hinanden. Og så kan Dorte få mig til at lege.

Jeg fik et bundt garn med pels på med ordene........ så kan du jo se, hvad du kan få ud af det!


Jeg har leget mig frem til en hæklet krave




Kraven er hæklet i stangmasker og dobbelte stangmasker i tilfældige rækker. Jeg har hæklet de dobbelte stangmasker for at ændre på placeringen af pels. Alle pelsduske sidder på retsiden.
På dette garn kan man, med lidt snilde, trække pelsduskene op langs garnet og kan derfor anvende samme teknik som når man strikker/hækler med perler.

Jeg elsker fornemmelsen af at lege. Bare gå i gang og se hvad det udvikler sig til.
Hvis du vil lege med garn med pels skal du bruge:
1 bundt garn og en hæklenål nr 10 mm
Min krave er lidt for høj så hvis du vil hækle den skal du max have 11 eller 12 stangmasker på en række.
Hækl til ønsket længde eller til garnet er næsten brugt op. Jeg har hæklet 4 trenser (luftmasker med fastmasker mellem) på sidste række og har syet 4 knapper i.

Hækl eventuelt kanter i kontrastfarve. Jeg har brugt Muskat (bomuld) og har hæklet muslinger i forskellige størrelser.

Så, hvis du må komme ud og lege, så vil jeg gerne lege med dig

3 kommentarer:

  1. Dejligt at du havde en god tur ;O)
    Det er godt nok en fin krave du har kreeret!

    SvarSlet
  2. Lyder som en dejlig tur. En smuk og dramatisk krave, den skal nok vække positiv opmærksomhed :)

    SvarSlet