Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



søndag den 13. juni 2010

STOR STRIKKEDAG

Sommer - kan man ikke sige det var i går, men sikke dog en fantastisk dag det blev alligevel.
Jeg var til Topmøde hos Tante Grøn, hvor jeg mødte mange dygtige strikkere. Vi hyggede os i hinandens selskab - eller jeg råhyggede ihvertfald i selskabet.
Sommerligt traktement - kirsebær, melon og druer. Hertil birke- og hyldeblomstsaft - og  kaffe ad libitum.
Nogle strikkede pandebånd/hårbånd, medens andre kom et lille stykke længere på et igangværende strikketøj. Nogle lærte, med stor iver, at slå op provisorisk og andre igen, strikkede deres første snoning - eller den første snoning der lykkedes.
På topmødet var det muligt at se og prøve sommerens nye toppe fra mange forskellige designere.
Nyheder? Jeg kalder dem fristelser... Jo, selvfølgelig.
Lækkert lækkert uld i sorbetfarver (se ovenfor) Kjæruld 120 m pr. 100 g. Økologisk og indfarvet med naturens egne farver. Jeg strikkede med det i toget på vej hjem, og det er så absolut godkendt. Flere fristelser? Ja mon ikke. Se dette bløde bomuldsgarn med et romantisk navn: Blomsterfrø - det smager da lidt af sommer. Garnet ligger nu og venter på at komme på pindene. Jo - det var i sandhed en dejlig dag. Jeg vender hjem med fornyet energi og nye bekendtskaber, så tak til alle deltagere i Topmødet.

Jeg har i dag gået og tænkt på, om vi opfatter kreative butikker som en selvfølgelighed. Tænk, hvis de ikke fandtes? Tænk, hvis der ikke var nogen, der ville arrangere at vi kan mødes og hygge os/ lære noget nyt? Jeg gyser ved tanken, så herfra skal der lyde en stor tak til de søde tanter for god forplejning og fordi I inviterede. Tak for en dejlig kreativ og inspirerende butik.
PS Held og lykke til den nye strikkeklub i Svendborg








5 kommentarer:

  1. Det ser vildt lækkert ud, det garn.
    Må fluks ind og kigge.............på nettet, for der er liiidt langt til Odense.
    De tanter lyder til at have sans for topmøder ;-)

    SvarSlet
  2. Du har helt ret Ann. Stemningen er altid i top!

    SvarSlet
  3. Tak for sidst! Det var en rigtig hyggelig eftermiddag. Ja kreative butikker skal man værdsætte, den samme oplevelse og service får man ikke online eller i Panduro.

    SvarSlet
  4. Lyder som et herligt arrangement - som at få en vitaminindsprøjtning - og jeg kan sandelig godt forstå, du blev fristet - det garn ser ualmindeligt lækkert ud - det hele ;-)

    SvarSlet
  5. Tak for en herlig eftermiddag. Jeg nyder ganske enkelt de møder, din og tanternes inspirerende univers (og tålmodighed) Et par timer i en helt anden verden - det gør underværker. God fornøjelse med farvejagten på prinsessefarvet garn til Amalie. Mange hilsener Christine

    SvarSlet