Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



tirsdag den 8. juni 2010

FORTSÆTTELSE TIL FREEFORM & VELGØRENHED

Fortsættelse.......


Detaljer fra sjal


Undervejs medens Prudence arbejdede med lapperne sendte hun billeder ud af de efterhånden færdige projekter. Kunne vi se vores eget bidrag? Ja, jeg kunne!
Jeg ventede (tålmodigt!?) på at få en dato for auktionen. Inden da, havde jeg fået tilsagn fra de altid hjælpsomme tanter om at de ville støtte den gode sag. Så med deres hjælp og indholdet af den private sparebøsse var jeg parat. Men hvordan afleverer man penge til forskning i brystkræft i Danmark?
Jeg ringede ind til Kræftrådgivningen i Vejle. Jeg fortalte - meget entusiatiskt - om lapper der var blevet til et sjal - om auktion - om worldwide - inden jeg kunne mærke en vis mathed i den anden ende af linjen - en der ligeså stille var stået helt af!  Lapper ????
Personen, jeg talte med, havde helt sikkert et billede af mormor slumretæppe i hovedet  og lød helt træt i stemmen. Efter en tur omkring Prudence hjemmeside blev han dog noget begejstret - og ville naturligvis gerne modtage pengene. (Underforstået - jeg var ikke helt tosset)

Så kom dagen, hvor alt andet måtte vige. Verdensuret blev kaldt frem på skærmen - og bud blev afgivet.
Det blev lige lidt for spændende til sidst - pulsen var rigelig høj og hjerterytmen var ikke noget at prale af, men endelig..... jeg vandt.

Så en tur i banken for at få lavet en officiel check samt et dokument, der skulle bevise at pengene ville blive doneret. Få sendt penge til Australien til porto m.v.
Endelig kunne jeg gå ind på Kræftrådgivning med en donation - og en historie
Jeg blev inviteret til at komme og fortælle om projektet og min glæde ved håndarbejde på en af deres cafédage. Det var en god oplevelse at møde mennesker, der trods sygdom, glædede sig over at høre om Pink Project og blev smittet af min glæde ved håndarbejde.

Og langt senere ..... kom mine lapper hjem igen - i et smukt sjal.
Billeder er lånt af Prudence.

Med dette indlæg sender jeg en tanke til alle dem, der flittigt strikker/hækler/syr til velgørenhed. Uanset hvor lille eller stort vort bidrag er, så nytter det. Det spreder GLÆDE

4 kommentarer:

  1. Ja det er et utroligt smukt sjal, og os der har prøvet free form, ved hvilket stort arbejde det har været :-)

    SvarSlet
  2. Fine lapper!
    Fantastisk sjal!
    Sjov ide!
    Godt formål!

    SvarSlet
  3. Hvor fantastisk! Det ligner et smukt koralrev :)

    SvarSlet