Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



tirsdag den 6. september 2011

NEVERKONT MED LIGE KANT.... fortsat samt WORKSHOPS

Det er tid til at afslutte neverkont i denne omgang.
Afslutningen er en række trekanter.
Rækken strikkes fra højre mod venstre. Den strikkes som almindelig firkant/felt, DOG strikkes der 2 masker sammen i begyndelsen af hver retpind.

Jeg hører meget gerne fra jer, hvis der er emner I gerne vil have belyst.

I aftes startede min sæson for workshops. Den første var hos Cirkeline og emnet var Neverkont og Domino.
Det blev en rigtig dejlig aften med superdygtige strikkere, der gik til opgaven med mod og begejstring.

Inden jeg gik ind i butikken havde jeg naturligvis sagt HØJT til mig selv: Du skal ikke have garn med hjem!
Men.... der var yndlingsjakken lige i mit synsfelt! Netop den jakke, der har været i hovedet siden 2009 hvor jeg købte bogen Swing Swagger......


Jeg vidste godt at det ville gå galt da jeg prøvede jakken!!!! Og ja, jeg fik lige en pose med Rowan Felted Tweed med hjem!

Og så kom jeg lige til at strikke hele formiddagen væk, fordi jeg faldt i dominofælden i går. Det kan da vist kaldes en workshop med bivirkninger.

På workshoppen fortalte en rigtig dygtig strikker at hun rent faktisk havde strikket jakken, uden at kunne læse et ord af den engelske opskrift. Hun havde udelukkende strikket efter billeder og "gehør" RESPEKT siger jeg bare!!!!

Som I ved nyder jeg at møde strikkere og andet godtfolk på mine workshops, så jeg glæder mig rigtig meget til måske at møde nogle af jer et sted i landet. Jeg melder i hvert fald KLAR herfra.

5 kommentarer:

  1. Nej, hvor bli'r det spændende at se den jakke, når den bliver færdig.
    Jeg forelskede mig også i den og købte bogen, men længere nåede jeg aldrig.
    Nød lærer nøgen mand at finde en kvinde, der kan spinde! Respekt til den energiske strikker.

    SvarSlet
  2. Den har jeg også altid været vild med - har bare aldrig rigtig fundet garnet jeg synes var egnet, men her har du da bare ret :-)

    Hvor meget felted tweed regner du med at skulle bruge?
    Jeg har nemlig 10 ngl. liggende i en farve som egentlig var beregnet til andet, men så skal jeg jo kun købe en anden :-)

    Glæder mig til at følge din udgave :-)

    SvarSlet
  3. Den har jeg også altid været vild med - har bare aldrig rigtig fundet garnet jeg synes var egnet, men her har du da bare ret :-)

    Hvor meget felted tweed regner du med at skulle bruge?
    Jeg har nemlig 10 ngl. liggende i en farve som egentlig var beregnet til andet, men så skal jeg jo kun købe en anden :-)

    Glæder mig til at følge din udgave :-)

    SvarSlet
  4. Hej Githa

    Jeg har valgt at strikke den to-farvede korte model.
    Jeg har 9 ngl til bundfarve og 7 ngl til mønster. Det regner jeg med rækker, så du er langt med dine 10 nøgler.

    Ingerlise

    SvarSlet
  5. Hej Ann

    Jeg er såmænd også selv spændt på at se arbejdet skride frem. Det er flere år siden jeg har fulgt en opskrift, så det er nærmest en bedrift i sig selv.
    Jeg meddeler mig undervejs!
    Ingerlise

    SvarSlet